Drygt väder

Publicerat 2013-08-17 23:56:21 | i kategori Allmänt

Idag har det varit riktigt drygt väder, så fruktansvärt kvaft i luften och klibbigt och räligt, och stackars hästarna vad flugorna och skiten har vatt på de idag :/ När jag kom till stallet hade Manne fullständig panik pga insekterna och var dyngsur av svett, plus att han hade dratt ner hela understa linan på staket, stackaren :/ Så idag fick han ett nytt flugtäcke från biltema, jättefint faktist för ett billigt pris! Amiga är inte alls lika känslig för insekter, henne räcker det med att man dränker henne i flugspray! Skulle igentligen rida båda idag men struntade i Manne och red bara Amiga i cirka 20 minuter, avslutade när det gick som bäst och jag fick fram det jag ville av henne, man tycker inte ens själv det är kul att rida i sånt väder, blir helt orkeslös.Imorgon blir det antagligen båda!

Nu ikväll har jag umgåtts med Sara och käkat kräftor och räkor, sjukt gott och trevligt sällskap!
 

En av de busiga små kattungarna i stallet tyckte min axel var skön att vila på :)

Manne i sitt nya täcke!
 
mmmh, mat och Malibu blandat med ananasjuice!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0