Wildhorse

Publicerat 2013-08-14 16:15:13 | i kategori Allmänt

I måndags fick både Manne och Amiga gå på banan, Amiga är alltid himla spänd och stressad när det är dåligt väder ute.. det hade blåst och regnat hela dagen och blåste lite på kvällen med så då är det rätt svårt.. men det enda målet var att få henne så avspänd som möjligt vilket vi lyckades med i slutet helt ok! Manne fick först longeras i ca 5 minuter.. då verkade han helt lugn, även när jag satt upp och började skritta honom var han väldigt lugn.. även när jag travade (fast han ville helst galoppera) så skötte han sig bra! Men när stallet ligger granne med idrottsplatsen och alla nördar springer runder efter sin boll och blåser i visselpipor är det lätt att en ovan 3åring blir lite rädd, vilket han verkligen blev och han började bocka jäääävlar i den! Två gånger! Trodde jag skulle flyga år f*n både gångerna.. men det gick bra, jag bara fortsatta att driva på och lätta i handen så mycket jag kunde för att samtidigt försöka hålla balansen.. Sen travade vi lite till innan jag bröt. Men herregud vad STOR Manne har blivit.. han är högre än mig när han har sadel på vid manken.. jisses, och jag är ca 175! Men jag behöver ju faktist en stor häst till mina långa ben.
 
Igår fick Manne vila och Amiga ett joggingpass i skogen, skritt och trav bara. Idag ska båda ridas är tanken (iaf Manne) om vädret tillåter.. just nu regnar det :/
 
Två stycken av ungstona i stallet, 1 och 2 år gamla!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0