Manne Mannen

Publicerat 2012-10-04 21:45:01 | i kategori Allmänt

Tänkte skriva ett litet inlägg om min ena häst Manne Mannen.. kul namn jag vet ;)

Jag köpte Manne i oktober förra året, alltså snart ett år sedan! Han var då ett och ett halvt år gammal.. Jag var ute efter en fin hoppstammad unghäst för ett rimligt pris då vi inte hade råd att köpa en äldre utbildad tävlingshäst, så valde jag att köpa en unghäst och lägga ner allt jobb på själv!
Jag kan ju säga att jag var helt fast för Manne efter första gången vi var och hälsade på honom, verkligen världens sötaste och keligaste lilla häst jag träffat! Och hans ögon alltså..<3 Dock var han väldigt smal då han hade haft kvarka på sommaren när han gick på hingstbete.. och jämför man med hur han ser ut idag så var han igentligen inte så fin när jag köpte han, men han är nu.. så det är det som räknas! ;)

Manne Mannen är en vallack född 2010 som är e: Balougraph och ue: Turban Rose
Han är nu 2 och ett halvt år och är under inridning.
Vårt absoluta mål är helt klart att försöka kvala till Falsterbo när han är fem!

Manne för ca 2 månader sedan! Han blev så himla fin efter att få gått på bete!

En mindre fin Manne när vi var och kollade på honom.. men väldigt söt!

Även denna tagen när vi kollade på honom!
 
Här hade jag haft honom i ca 2 veckor :)
 
Ca 1 vecka sedan!



Jag är himla nöjd med min fina unghäst, han är så himla duktigt och cool i alla situationer!
Vet att han kommer blir en riktig stjärna om han får hålla sig frisk <3


 
Det är ingen dålig stamtavla han har ;) Hans mamma har även tävlat falsterbo!
 
Balougraph
 
 
Balou du Rouet
 
Balou du Rouet
 
Baloubet du Rouet, som har tagit OS GULD med Rodrigo Pessoa i sadlen!
 
Turban Rose
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0