Vår?

Publicerat 2013-04-04 09:47:43 | i kategori Allmänt

Undrar om det är våren som börjar komma eller om det bara luras och börjar snöa igen... hmm, kan ju hoppas på våren!

Tisdags: Amiga trimmades på banan, blev markarbete och ett litet hinder, travbommar på rakt spår och sedan fram till ett litet kryss.. Jag har inte hoppat Amiga sedan förra vintern tror jag och herregud vad hon tyckte det var kul.. galopperade mot hindret, fick perfekta avsprångspunkter och landade i rätt galopp, alltså är jag jättenöjd! :) Hon var verkligen superfin denna dagen, en sån dag det verkligen var svinkul att rida!

Även Manne red jag denna dagen, han var väldigt duktig men för första gången i hans liv fanns det andra hästar i närheten att titta på då en blev longerad i rundkorallen brevid paddocken och han var liiiite väl ofokuserad på mig som satt på! Men han var duktig endå, galopperade jättemycket av sig själv och var fin i traven med. Han måste dock lära sig att kolla var han sätter sina fötter för shit vad han är klunpig ibland! haha lilla bebisen!

Idag (Torsdag) Ska båda hästarna ridas igen, Amiga ska nog få komma ut på fältet och Manne ska komma ut på banan igen och kanske avsluta med att skritta av på grusvägen!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0