Min underbara

Publicerat 2013-07-04 22:37:33 | i kategori Allmänt

Amiga var SÅ himla fin att rida idag, gjorde mycket galopparbete och ville bara få henna mjuk, avlappnad och i en ganska rund men lite lägre form vilket gick super.. hoppade även ett par skutt över en sockerbit och det ena språnget var verkligen riktigt bra, när man väl kommer rätt och hon får kläm på det så hoppar hon väldigt mjukt och runt! Men det är fortfarande problem i landningen och hon landar i fel galopp eller korsgalopp, men det är bara att bryta av och fatta rätt så kommer det till slut, vi har inte alls hoppat mycket det senaste året och jag anpassar verkligen min ridning och träningsupplägget med Amiga då hon faktist är en travare och har inte samma kapacitet eller ridbarhet som andra häsar jag brukar/brukade rida tidigare.. det vill säga fina tävlingshästar. Men jag älskar henne endå och hon är faktist en supertrevlig häst att rida och och oftast sjukt samarbetsvillig vilket jag tycker är viktigt :) Har tyvär inga filmer eller nya bilder så bjuder på en gammal!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Sandra - Satsande junior!

En sån söt blogg du har! :)

Svar: Tackar!
Isabelle Jeppsson

2013-07-09 @ 18:52:59
URL: http://ohlen.blogg.se
Postat av: Elizabeth

Känslan efter en bra träning är ju bara för underbar! Och jättesöt var hon!

Svar: Absolut :) tack!
Isabelle Jeppsson

2013-07-10 @ 21:55:36
URL: http://fromelizabethwithlove.blogg.se
Postat av: Stockholmsjenna - En del utav HorseSpot

Kul att det gick bra! Den känslan ska man leva på länge

2013-07-10 @ 22:46:59
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0