Ridbilder på Manne

Publicerat 2013-09-18 13:48:52 | i kategori Allmänt

I lördags gick Manne verkligen såååå bra! Har väntat på det länge! Han var inte alls så seg som han brukar utan var mycket mer frammåt och gjorde allt jag bad honom om galant och utan problem.. flyttade sig för skänklen, ryggade, övergångar osv men vi behöver träna mera på halt! Och jädrar humör har han.. när han inte går fram ordentligt och jag petar till han med spöet och smackar på gör han sånna riktiga bakut sparkar :P Haha!
Så ja i lördags gick det super! 
 
I måndags longerades han med inspänningar vilket han verkligen behöver så han får mer styrka bak, speciellt i galoppen. Och igår (tisdag) när jag red honom fick jag verkligen smaka på grusen.. idag har jag ont i hela kroppen verkligen, men det var inte hans fel utan han blev rädd för någonting när vi travade på långsidan på banan och kastade sig åt sidan, jag tappade balansen och då börjar han bocka.. precis när jag återfått balansen så liksom kastar han sig och bockar typ samtidigt och få flög jag! Landade verkligen mitt på huvudet och det gjorde så fruktansvärt ont..hade huvudvärk hela dagen igår men har mest ont i knäet, men det är ok med både mig och Manne, men jag hoppade upp igen och red vidare i skritt och trav bara en liten stund innan jag gav upp.
Idag får han vila och imorgon ska vi på det igen! Amiga har gått super nu de senaste två dagarna faktist, idag får hon nog ut i skogen beronende på väder, annars blir det banan idag!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0