Jag hatar vintern.

Publicerat 2013-01-25 20:23:16 | i kategori Allmänt

Det här kalla vädret är så fruktansvärt drygt.. det är så sjukt kallt.. kvittar hur mycket kläder jag drar på mig, fryser väldigt mycket endån.. imorse kunde jag varken känna fötter,lår eller fingrar.

Förövrigt funderar jag starkt på att utbilda mig till hovslagare efter skolan.. har ju tappskokursen nu och det är faktist roligt :) Otroligt jobbigt dock, ingen arbetsställning man är van vid.. skulle dra av en baksko idag för första gången.. fick extrem mjölksyra i benen och dem kändes som spaghetti.

Har tyvärr inte så mycket att skriva om när det gäller hästarna då jag känner att det inte är kul i denna kyla att lulla runder på Amiga i skogen, men nästa helg ska ju Manne åka på indridning till Emma och Amiga ska flytta hem till Bengt och Åsa! Riktigt skönt ska det bli, för er som inte vet så är det ett ställe där jag haft Amiga innan.. har även ridit några av deras hästar och hjälpt till i stallet där under nästan hela sommaren.. Även haft praktik där. De har uppfödning av dressyrhästar, finns även några hopphästar! Ska bli roligt iaf, stor paddock och trevligt folk i stallet, och bäst av allt är jag endast behöver mocka om dagarna! Så kommer bli mer update när hon flyttar dit då jag kan rida mer och sätta igång henne ordentligt!

 

Här liknar Amiga en tjock och sur åsna ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0